قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون انتشار نمرات دروس تصحیح شده امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد

  • کد خبر: ۲۳۷۶۰۰
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد
هیات وزیران به تازگی آیین‌نامه برخی مواد قانون خدمت سربازی را اصلاح کرده که براساس آن تنها پسرانی که مادر آنها فاقد همسر (دایم یا موقت) باشد می‌توانند از این معافیت سربازی استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هیات وزیران در جلسه ۱۰ تیرماه جاری به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، بند (ذ) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی مواد (۴۴)، (۴۴) مکرر و (۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی را اصلاح کرد. براساس این اصلاحیه، واژه «دایم» از مادر فاقد شوهر حذف شده است.

پیش از این و طبق تعاریف مندرج در این آیین‌نامه مادر فاقد شوهر، به مادری اطلاق می‌شد که همسرش فوت کرده و یا طلاق گرفته و در زمان رسیدگی فاقد همسر دایم باشد. این امر سبب شکل‌گیری پدیده طلاق‌های صوری برای استفاده از معافیت سربازی برخی خانواده‌ها شده بود. در این شیوه والدین توافق می‌کردند که از یکدیگر طلاق بگیرند و پس از معافیت فرزندشان، به صورت عقد موقت طولانی‌مدت به زندگی مشترک ادامه می‌دادند.

بر اساس ماده ۲ همین آیین‌نامه مشمولان، یگانه فرزند پسر مراقب یا نگهدارنده مادر فاقد شوهر می‌توانستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف باشند و طبق تبصره آن، افراد موضوع این بند تا ۳۰ ماه متوالی می‌توانند از معافیت کفالت موقت استفاده کنند و در پایان مدت مذکور در صورت دارا بودن شرایط کفالت از معافیت دایم بهره‌مند خواهند شد. مبنای محاسبه معافیت موقت، تاریخ فوت همسر یا تاریخ ثبت طلاق است.

با این اقدام جدید، تنها پسرانی می‌توانند از این بند از قانون معافیت استفاده کنند که مادر آنها فاقد همسر دایم و یا موقت باشد و به این ترتیب یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شده است. محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، ۱۳ تیرماه این اصلاحیه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->